Svake zime zavejane ulice ZASIPAMO SOLJU: Znate ko se prvi setio da to uradi i KOJI TIP SOLI JE NAJBEZBEDNIJI za puteve, javne površine i prilaze ulazima u zgrade? - PANONIJA SO
ZRNCA KOJA ŽIVOT ZNAČE: Koliko znate o morskoj soli?
12/30/2021
Da li ste spremni za iznenađenje? Donosimo vam bogovske recepte savršenog ukusa - sa minimumom kalorija!
Da li ste spremni za iznenađenje? Donosimo vam bogovske recepte savršenog ukusa – sa minimumom kalorija!
02/24/2022

Mnogi od nas vole sneg, grudvanje, skijanje i zimske sportove, a posebno one čarobne trenutke kada, dok pahulje veju sa neba, mi pravimo „anđele“ u snegu ili Sneška Belića.

Ipak, snežna sezona ima i svoje negativne strane, a najveća od njih svakako su zavejani putevi, zaleđene ulice i klizavi prilazi objektima, koji podjednako dovode u opasnost i vozače i pešake.

Zima i industrijska so

Zato ne treba da čudi što tokom zimskog perioda – pored toplih jakni, kapa, šalova i rukavica – među najtraženije proizvode na tržištu spada i industrijska so. Ovakva so svoju primenu ima svuda, od ulica i puteva prvog prioriteta, preko trotoara, pa sve do stepenica i prilaza individualnim domaćinstvima i javnim zgradama.

Kako je to nekada bilo?

Međutim, u neka stara vremena, to nije bilo tako. Sve do 20. veka veka, naši preci su zimi prosto gledali da što manje izlaze iz kuće kada je napolju sneg ili poledica. Kada bi to i morali da urade, uprezali su konje i druge životinje, a na stopalima nosili posebne nastavke za obuću, takozvane krplje.

Čišćenje puteva kroz istoriju

Kada su se pojavili prvi automobili i asfaltirane ulice, jedino rešenje za ondašnje putare bilo je da puteve bukvalno uzoru plugom, a potom pospu mešavinom peska i pepela, kako bi sprečili isklizavanje točkova, a uz to, lanci i druga zimska oprema bili su obavezni čak i u najužim gradskim jezgrima.

Ukratko - protiv poledice prosto nije bilo pomoći, te su se ljudi jednostavno mirili sa tim da je stanje takvo kakvo je i nisu izlazili iz svojih domova.

Ko se prvi setio da posoli put?

So za puteve prvi put je eksperimentalno počela da se koristi u američkoj državi Nju Hempšir 1938. godine, kada se jedan od čelnika dosetio da praktično primeni otkriće da morska voda mrzne na znatno nižoj temperaturi nego obična. Tako je shvatio da se zasoljavanjem temperatura smrzavanja vode može spustiti i za desetak stepeni.

Zapravo, slobodno se može reći i da je ovo otkriće pozitivnog uticaja soli na topljenje snega i leda umnogome zaslužno za razvoj pešačkog i drumskog saobraćaja kakav danas znamo.

Kako to radimo danas?

Danas se širom sveta ulice i putevi posipaju mešavinom soli i kamena tucanika (rizle), kako bi točkovi što bolje prianjali na podlogu i time se smanjila mogućnost proklizavanja.

Za pomoć pri sprečavanju stvaranja poledice na kolovozu mogu se koristiti razne vrste industrijske soli, a najisplativije su svakako kamena ili morska so.

Međutim, kamena so, koja se vadi iz rudnika, može u sebi može imati puno primesa štetnih elemenata, teških metala i prljavštine. Za razliku od nje, morska so za posipanje puteva se proizvodi evaporacijom morske vode i znatno je čistija, finija i bezbednija po životnu sredinu.

Morska so - čuva od oštećenja i štiti životnu sredinu

Zato se industrijska morska so pre svega preporučuje za posipanje platoa, stepeništa i svih drugih površina na ulazima u objekte po kojima svakodnevno gazi mnogo ljudi. Naime, zahvaljujući svojoj čistoći i biserno beloj boji – ona za sobom ostavlja manje vidljive tragove. Takođe, smanjuje se i šansa da prenosom preko obuće dođe do oštećenja unutrašnjih podnih površina - bilo da je u pitanju beton, mermer ili parket.

Posipanje kolovoza morskom solju dovodi do manje havarija na asfaltu, a samim tim i manje troškova za popravku puteva tokom prolećne i letnje sezone.

Panonija So – proizvedena u Srbiji

Ako niste znali, u Srbiji je već nekoliko godina moguće pronaći izuzetno kvalitetnu industrijsku morsku so i to - domaćeg proizvođača! U pitanju je novosadska fabrika Panonija So, koja u svojim pogonima prerađuje so poreklom iz južnih zemalja Mediterana, Tunisa i Egipta, kao i sa Italijanskih ostrva Sicilije i Sardinije.

So koju distribuira novosadski Bom trade odgovara svim standardima Evropske unije, karakteriše je visok udeo natrijum-hlorida (od preko 96%), kao i mali udeo sulfata, pa je time oštećivanje podloge (asfalt, beton...) svedeno na minimum.

Takođe, zbog svog granulometrijskog sastava, Panonija So industrijska so je lako rastvorljiva i zahvaljujući tome zahvata veći radijus prilikom dejstvovanja na ledeni pokrivač.

Zahvaljujući dugogodisnjem iskustvu, kao i distributivnoj mreži u celoj Evropi, Bom trade je spreman da odgovori na sve zahteve kupaca u toku cele godine, kao i u nepovoljnim vremenskim uslovima.

Odaberite iz portfolija Panonija So

Panonija So za zimsko održavanje puteva isporučuje se u pakovanjima od 5, 10, 25 kg, kao i u velikim vrećama (big bag) od 1.000 kg. Pored industrijske soli u asortimanu fabrike Panonija So nalazi se kvalitetna sitna i krupna morska so za ljudsku ishranu, kao i so za ishranu životinja.

Moderni pogoni za savršen kvalitet

Kada je u pitanju proces prerade soli, naročito one za ljudsku ishranu, važno je napomenuti da doslovno svako zrnce prolazi strogu kontrolu. So prvo prolazi kroz sistem pranja, gde se otklanjaju sve nečistoće, zatim prolazi proces sušenja, a potom se prosejava kroz posebna sita i razvrstava po veličini.

Tehnološki lider inovacija

Pored stalnog ulaganja u najmodernije pogone i opremu za proizvodnju, preradu, prečišćavanje i pakovanje soli, što kompaniju čini tehnološkim liderom inovacija, u sklopu fabrike nalazi se i laboratorija opremljena specijalnom savremenom opremom. U njoj se neprekidno sprovode provere, ali i radi na unapređenju kvaliteta i širenju portfolija brenda Panonija So.